معرفی اَلِن اَلکورن (Allan Alcorn)
Allan Alcorn (متولد 1 ژانویه 1948) یک مهندس و دانشمند کامپیوتر (computer scientist) است که بیشتر برای ساخت دستگاه بازی Pong شناخته میشود.
مشخصات کلی Allan Alcorn
-
تولد: 1 ژانویه (January) سال 1948 میلادی
-
ملیت: آمریکایی
-
تحصیلات: دانشگاه بِرْکْلی (University of California, Berkeley) – لیسانس
-
شغل: مهندس
-
دلایل شهرت: ساخت یکی از اولین بازیهای رایانهای دنیا، Pong.
-
شرکت: آتاری
دوران کار در Atari و ساخت Pong
Allan Alcorn در سانفرانسیسکوی کالیفرنیا بزرگ شد و تحصیلات خود را در مقطع لیسانس دانشگاه بِرْکْلی در رشته تحصیلی علوم و مهندسی کامپیوتر (Computer science and engineering) در سال 1971 به پایان رساند.
او در یک شرکت بازیسازی پیشرو در صنعت با نام Ampex کار میکرد. جایی که با اشخاصی مثل Ted Dabney و افرادی که در نهایت در شرکتهایی مثل آتاری، Cyan Engineering، اپل و Pizza Time Theater مشغول به کار شدند آشنا شد.
آقای Alcorn دستگاه بازی Pong را تحت نظارت آقای Nolan Bushnell و Dabney طراحی کرد. Pong در دهه هفتاد میلادی به موفقیت مناسبی رسید.
Allan Alcorn علاوه بر مشارکت در تولید تمام محصولات جدید آتاری، مثل آتاری 2600، او در برخی از جلسات تاریخی Steve Wozniak و Steve Jobs (زمانی که آنها در آتاری مشغول به کار بودند.) در معرفی کامپیوتر Apple I حضور داشت.
Allan Alcorn کسی بود که استیو جابز را استخدام کرد
Allan Alcorn کسی بود که استیو جابز را سال 1974 در Atari استخدام کرد. جابز آگهی استخدام آتاری در روزنامه سن خوزه مرکوری با این عنوان دیده بود: خوش بگذرانید، پول دربیاورید! (Have fun, make money) او با موهایی ژولیده و در حالی که صندل به پا داشت در لابی این شرکت حاضر شد و به مدیر مسئول آنجا گفت تا زمانی که شغلی به او ندهند آنجا را ترک نمیکند.!
جزییات استخدام استیو جابز توسط Allan Alcorn
الکورن آن موقع مهندس ارشد آتاری بود. با او تماس گرفتند و گفتند یک بچه با ظاهری آشفته (hippie) در لابی حاضر شده و میگوید تا وقتی او را استخدام نکنیم اینجا را ترک نمیکند. به پلیس زنگ بزنیم یا اجازه بدهیم وارد شود؟
Allan Alcorn اجازه داد که استیو جابز وارد شود. علیرقم ظاهر عجیب و غریب جابز، الکورن او را استخدام کرد.! او درباره این استخدام میگوید:
وقتی از در وارد شد، یک بچه هجدهساله را دیدم که ظاهری به هم ریخته داشت. از او پرسیدم کجا درس خواندی؟ گفت: Reed. پرسیدم: Reed؟ یک مدرسه مهندسی است؟ او جواب داد: نه، یک مدرسه هنری است. مدرسهای که از آنجا ترک تحصیل کرده بود.
اما وقتی صحبت به تکنولوژی کشید، چشمانش برق زدند و با اشتیاق موضوع را دنبال کرد. خب با توجه به اینکه استیو جابز 18 سالش بود و با پول کم راضی میشد کار کند، او را استخدام کردم.
دوران آتاری و بعد از آن
زمانی که Ray Kassar به عنوان رئیس جدید جایگزین Bushnell شد، Atari تبدیل به یک شرکت بازاریابی شد. مدیر قبلی آتاری اهل ریسک بود و تکنولوژیهای جدید را توسعه داد، در حالی که مدیریت جدید میخواست ایدههای موجود را گسترش دهد. Allan Alcorn میخواست کار روی نسل بعدی سختافزار بازیهای ویدیویی خانگی را آغاز کند، اما Kassar نمیخواست جایگزینی برای Atari VCS در نظر بگیرد.
اواخر سال 1978 میلادی، Allan Alcorn گروهی از مهندسان را گرد هم آورد تا طراحی یک کنسول بازی جدید به نام Cosmos را شروع کنند. تیم الکورن دو مهندس جدید را به خود دیده بود. یکی Harry Jenkins که به تازگی از دانشگاه استنفورد فارغالتحصیل شده بود. دیگری Roger Hector. هر دو نفر زیر نظر الکورن روی پروژه جدید کار میکردند.
با تمام فراز و نشیبهای طی شده، در نهایت کنسول بازی Cosmos هیچوقت به تولید انبوه نرسید.
سال 1981 میلادی، الکورن آتاری را ترک کرد و در شرکتهای مختلفی در سیلیکون ولی مشغول به کار شد.