تبلیغات
ویندوز

تغییر زمان ذخیره خودکار (Auto-Save) در محصولات Office نسخه‌های مختلف

تبلیغات
5
(1)

در کشور ما مشکلات کم نیست. هیچکدام از ما تابستان 1400 را فراموش نمی‌کنیم. روزهایی که برق، وقت و بی‌وقت می‌رفت. هیچ الگوی منظمی هم برای قطعی برق وجود نداشت. خوب یادم است که در این روزها چه مشکلاتی که در کار برایمان پیش نمی‌آمد. همان زمان بود که فهمیدم باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن (مثلا هر چند ثانیه!) کارهای خودم را Save کنم. همه ما از کاربردهای گسترده محصولات آفیس (وُرد، اِکسل، پاورپوینت و غیره) در ویندوز آگاه هستیم. آفیس قابلیتی دارد که به شکل خودکار از کارهای ما یک ذخیره نگه دارد و در صورت بروز مشکل (مثل قطع شدن مکرر برق در کشور!) بتوان فایل را بازیابی کرد. در ادامه بیشتر با نحوه تغییر زمان ذخیره خودکار محصولات آفیس آشنا خواهیم شد. همراهِ مجله اون با مَن باشید 🙂

اینم بخونید بد نیست: آموزش بازگردانی فایل ذخیره نشده در ورد، اکسل و پاورپوینت + آموزش ویدئویی


تغییر زمان ذخیره خودکار در مجموعه آفیس

در آفیس 2013، ذخیره خودکار اسناد به شکل پیشفرض روی 5 دقیقه است. یعنی هر 5 دقیقه یک بار، محتویات فایل شما در محلی که قبلا مشخص شده ذخیره خواهند شد. در نسخه‌های جدیدتر آفیس (مثل 2016 و 2019) این زمان 10 دقیقه است. هر چند ممکن است این زمان برای بعضی‌ها مناسب نباشد و تمایل به تغییر آن داشته باشند. مراحل انجام این کار را در ادامه مشاهده می‌کنید:

1 – یکی از محصولات آفیس را اجرا کنید. (می‌تواند Word، اِکسل، پاورپوینت، اَکسِس یا غیره باشد.)

2 – از منوی بالا روی File کلیک کرده و گزینه آخر یعنی Options را انتخاب کنید.

تغییر زمان سیو خودکار در ورد و سایر محصولات آفیس

3 – از منوی سمت چپ بخشِ Save را انتخاب کنید.

4 – در قسمتِ Save AutoRecover information every [] minutes، می‌توانید یک عدد را به دقیقه مشخص کنید. (اگر آن را 2 بگذارید، هر 2 دقیقه یک‌بار از سند شما ذخیره خودکار تهیه خواهد شد.)

5 – بعد از پایان کار، OK را بزنید تا تغییرات شما ذخیره شود.

تغییر زمان ذخیره خودکار محصولات آفیس با انتخاب Save AutoRecover information every [] minutes

اینم بخونید بد نیست: آموزش تشخیص ورژن ورد و محصولات آفیس در ویندوز و مک


نحوه غیرفعال کردن سیو خودکار ورد و سایر محصولات آفیس

برای غیرفعال کردن سیو خودکار ورد و سایر محصولات آفیس، کافی‌ست تیکِ گزینه Save AutoRecover information every [] minutes را بردارید. بعد از انتخاب OK دیگر هیچ ذخیره خودکاری از سند شما ایجاد نخواهد شد.

آموزش ویدئویی تغییر زمان ذخیره خودکار محصولات Office

چقدر این محتوای آموزشی برایتان مفید بود؟

از راست به چپ (سمتِ راست 1 ستاره، سمتِ چپ 5 ستاره)

میانگین 5 / 5. امتیاز شما ثبت شد: 1

اولین نفری باشید که بازخوردتان را ثبت می‌کنید

تبلیغات

محمد انوری

مرتب باید ساخت. گاهی یک محصول، گاهی یک اثر هنری و گاهی لبخندی شیرین بر لبانِ دیگری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا