تبلیغات
اینترنت

علت کاهش سرعت اینترنت در تلفن همراه و مودم وای فای چیست و چطور حل می‌شود؟

تبلیغات
3.9
(13)

کاهش سرعت اینترنت یا کم شدن سرعت اینترنت به شدت روی مخ بوده و آدم را کفری می‌کند. مخصوصا حالا که با اینترنت پرسرعت آشنا شده‌ایم و مزه آن زیر دندانمان مانده است. دیگر دوره Dial Up نیست که هر سرعتی برایمان قابل قبول باشد. امروز ما سرعت 100 تا 200 مگابیت در ثانیه را تجربه کرده‌ایم. همین باعث شده که یک مقدار افت سرعت اینترنت هم برایمان غیرقابل تحمل باشد.

کاهش سرعت اینترنت دلایل مختلفی دارد. اینطور نیست که گوگل کنیم “علت کم شدن سرعت اینترنت” و سایتی پیدا شود که یک راه جادویی پیشنهاد داده و همه چیز به خیر و خوشی تمام شود. باید بررسی کنیم و ببینیم مشکل از کجاست. اما قبلش بد نیست سرعت اینترنت خود را تست کنیم تا ببینیم واقعا اوضاع از چه قرار است.

جطور سرعت اینترنت خود را تست کنیم؟

اگر در باز کردن یک سایت خاص مشکل دارید ممکن است مشکل از آن سایت خاص باشد. پیشنهاد می‌کنم قبل از این که دنبال راه حل باشید یا به ISP خود بدوبیراه بگویید، چند سایت مختلف در مناطق جغرافیایی مختلف را امتحان کنید. اگر کاهش سرعت اینترنت مستمر بود و ادامه داشت پس یک جای کار می‌لنگد.

سایت‌های زیادی هستند که با یک کلیک وضعیت نت شما را بررسی کرده و اطلاعات مختلفی در اختیارتان قرار می‌دهند. اطلاعاتی مثل سرعت دانلود، سرعت آپلود و غیره. در یک پست جدا مفصل درباره این سرویس‌ها صحبت کرده‌ام. پیشنهاد می‌کنم از طریق لینک زیر این آموزش را بخوانید.

اینم بخونید بد نیست: معرفی 5 سرویس قدرتمند برای تست سرعت اینترنت

قبل از این که وارد مباحث فنی شویم، دوست دارم آموزش را به دو بخش تقسیم کنم. یعنی دو سناریو در نظر بگیرم:

  1. کاهش سرعت اینترنت در موبایل‌ها، از تمام اپراتورها یعنی ایرانسل، همراه اول یا رایتل
  2. افت سرعت اینترنت در وای فای و ADSL

حل مشکل کم شدن سرعت اینترنت در گوشی موبایل

علت کاهش سرعت اینترنت در موبایل چیست؟

کیفیت سرعت اینترنت در گوشی‌های موبایل به چند عامل مختلف بستگی دارد. مثلا نوع سخت افزار به کار رفته مخصوصا پردازشگر گوشی، وضعیت کارت شبکه گوشی و نوع تکنولوژی موردقبول آن، کیفیت سیگنال‌ها، آنتن‌دهی و غیره. همه در سرعت اتصال شما به اینترنت تاثیرگذار هستند.

افت سرعت اینترنت در موبایل می‌تواند به خاطر مسائل زیر باشد:

  • در یک جای به شدت شلوغ و پرتردد هستید
  • در حال تجربه یک آب و هوای به شدت نامساعد هستید
  • احتمالا تعداد زیادی برنامه یا فایل در پس‌زمینه در حال دانلود هستند
  • شاید دستگاه شما قدیمی است و کم شدن سرعت اینترنت به خاطر ضعف گوشی موبایل شماست
  • ممکن است پهنای باند بنا به دلایلی از طرف ارائه دهندگان اینترنت محدود شده باشد
  • ممکن است کیفیت سیگنال دریافتی شما ضعیف باشد

چطور مشکل کم شدن سرعت اینترنت در گوشی‌های همراه را حل کنیم؟

  1. دستگاه خود را ریستارت کنید
  2. اینترنت خود را فعال و غیرفعال کنید
  3. حالت شبکه یا Network Mode را تغییر دهید
  4. اگر کاهش سرعت اینترنت مربوط به مرورگر است، حافظه پنهان یا Cache آن مرورگر را پاک کنید
  5. برنامه‌های غیرضروری و ناخواسته را از از قسمت مدیریت برنامه‌ها ببندید
  6. برنامه‌های بهینه‌ساز کمک زیادی به شما می‌کنند. مثلا اپلیکیشن Go Speed یا Ace Cleaner در افزایش سرعت اینترنت تاثیرگذار هستند

این 6 روش ممکن است مشکل شما را حل کنند. اگر مشکل هنوز پابرجا بود حتما در بخش نظرات با من مطرح کنید

حل مشکل کم شدن سرعت اینترنت در شبکه وای فای

علت پایین بودن سرعت اینترنت در کامپیوتر و شبکه وای فای

وای فای محبوبیت زیادی بین مردم پیدا کرده و تقریبا در هر خانه‌ای یک مودم وای فای وجود دارد. همه گیر شدن این تکنولوژی اصلا عجیب نیست. چون دیگر نیازی به سیم نداشته و به کمک امواج WIFI می‌توانید دستگاه‌های دیجیتال خود را به راحتی به اینترنت وصل کنید.

10 روش زیر احتمالا مشکل کامپیوتر یا لپ تاپ شما را حل کرده و وضعیت اینترنت شما را بهتر می‌کنند. اگر مشکلتان ادامه داشت در بخش نظرات مطرح کنید تا به طور رایگان مشکل را با هم حل کنیم.

1 – مودم خود را ریستارت کنید

یک راه قدیمی و کلیشه‌ای اما به شدت مفید. هنوز هم ریستارت یا به زبان خودمانی خاموش روشن کردن یک دستگاه دیجیتال بعضی از مشکلات آن را حل می‌کند.

با خاموش و روشن کردن مودم، روتر این شانس را پیدا می‌کند که کانال‌های خلوت‌تر را برای انتقال دیتا پیدا کند. در نتیجه سرعت اینترنت افزایش پیدا می‌کند.

2 – موقعیت مکانی مودم را بررسی کنید

در پست آموزش پیدا کردن بهترین مکان برای قرار دادن مودم توضیح دادم که جایگاه فیزیکی مودم در کیفیت ارتباط بسیار موثر است. کافیست مودم را در یک جای پرت قرار داده و افت سرعت و اختلال در شبکه را حس کنید.

حتما مقاله بالا را بخوانید. من در اینجا یک توضیح کلی می‌دهم، سعی کنید مودم را در یک نقطه مرکزی قرار دهید. تا حد ممکن از پنجره دور باشد، روی زمین قرار نگرفته باشد، نزدیک آب یا آشپزخانه نباشد و غیره.

3 – اتصالات و کابل‌ها را با دقت معاینه کنید

لازم نیست مثل یک متخصص شبکه این کار را بکنید. فقط سری به مودم بزنید و کابل‌ها را جدا کرده و بررسی کنید که پارگی یا مشکلی نداشته باشند. درست وصل شده باشند و همه چیز در ظاهر درست باشد. گاهی سیم‌های خراب کیفیت سیگنال را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.

اینم بخونید بد نیست: آموزش کامل رجیستری گوشی | سیر تا پیاز سامانه همتا

4 – اسپلیتر (Splitter) را بررسی کنید

می‌دانیم که امروز خطوط تلفن و ASDL در کنار هم کار می‌کنند و تداخلی با هم ندارند. یکی از راه‌هایی که از این تداخل جلوگیری می‌کند Splitter است. یک فیلتر که سیگنال‌های صوتی و دیتا را روی خط تلفن از هم جدا می‌کند.

ممکن است دلیل کاهش سرعت اینترنت شما اسپلیتر باشد. این قطعه کوچک در صورت داشتن مشکل شبکه را مختل می‌کند. برای عیب‌یابی و حل مشکل، Splitter را جدا کرده و کابل را مستقیم و بدون واسطه به خط تلفن وصل کنید. اگر مشکل حل شد باید زحمت خرید یک Splitter نو را بکشید.

اینم بخونید بد نیست: چطور بدون نصب نرم افزار از فتوشاپ استفاده کنیم؟

5 – یا رمز عبور ندارید یا رمز بسیار ضعیفی دارید

این مورد را جدی بگیرید. برنامه‌های متنوعی برای هک مودم وای فای نوشته شده‌اند و معمولا به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرند. این برنامه‌ها از ضعف‌هایی مثل تکنولوژی قدیمی یا پسورد ضعیف استفاده کرده و به شبکه نفوذ می‌کنند.

با زدن IP روتر خود در مرورگر، وارد تنظیمات مودم شده و از آنجا رمز مودم را تغییر دهید. یک پسورد دشوار و ترکیبی انتخاب کنید. ترکیبی از حروف، اعداد، کاراکترهای خاص و غیره.

6 – تعداد زیادی دستگاه به طور همزمان از وای فای استفاده می‌کنند

مهم‌ترین و مهم‌ترین دلیل کاهش سرعت اینترنت همین مورد است. بدون این که متوجه شوید افرادی به مودم شما وصل شده و نه تنها سرعتتان را نابود می‌کنند بلکه حجم شما را هم مصرف می‌کنند.

زمانی که تازه مودم ADSL خریده بوده همیشه این نگرانی را داشتم که کسی به مودم من دسترسی داشته باشد. برای جلوگیری از این کار راه‌های مختلفی وجود دارد. اگر از ویندوز استفاده می‌کنید نرم افزار Wireless Network Watcher معرکه است. این برنامه رایگان بوده و نیازی به فایل کرک یا فعال سازی ندارد. بسیار سبک است و کار با آن راحت می‌باشد.

بعد از دانلود و نصب، اسکن را شروع کنید. نرم افزار، یک لیست از دستگاه‌های متصل به مودم شما را نشان داده و به شما اجازه می‌دهد دسترسی هر کدام را که دوست داشتید قطع کنید.

اگر اندرویدی هستید اپلیکیشن WiFi Monitor کمکتان می‌کند. این برنامه بیشتر از 500.000 بار نصب شده و به شما اجازه می‌دهد شبکه را از لحاظ کیفیت آنالیز کرده و افراد متصل به مودم خود را پیدا کنید.

7 – نرم‌افزارها در پشت پرده در حال دانلود و جوییدن اینترنت شما هستند

این سناریو همسایه‌های شما را متهم نمی‌کند. این بار به نظر می‌رسد برنامه‌ها یا حتی سیستم‌عامل‌ها به شبکه شما حمله کرده و از فرصت استفاده می‌کنند تا فایل‌های آپدیت خود را دانلود کنند. (بسیاری از کاربران بروزرسانی خودکار ویندوز 10 را آزاردهنده می‌بینند)

اگر ویندوزی هستید از قسمت Task Manager و بخش وای فای وضعیت اینترنت خود را بررسی کنید. اگر در گوشی همراه به مشکل خورده‌اید، سری به مارکت‌ها (Stores) بزنید و چک کنید تا فایلی به طور خودکار در حال دانلود یا بروزرسانی نباشد.

8 – یک DNS Server جدید امتحان کنید

نحوه ست کردن DNS برای حل مشکل افت سرعت اینترنت
این 8 عدد جادویی Google DNS هستند

ممکن است DNS شرکت اینترنتی شما کند بوده و با عوض کردن DNS، سرعت اینترنت شما بهبود پیدا کند. DNS در ساده‌ترین حالت آدرس اینترنتی یک سایت را گرفته و IP آن سایت را برمی‌گرداند. مثلا شما در مرورگر وارد می‌کنید Google.com و DNS این آدرس را تبدیل به یک سری اعداد مثل 216.58.193.78 می‌کند.

برای تغییر DNS در ویندوز باید از Control Panel و Network And Sharing Center اقدام کنید. اول Google DNS را امتحان کنید. در تصویر هم اعداد مربوطه را می‌بینید. در پایین تصویر می‌بینید که امکان وارد کردن 8 عدد وجود دارد. این اعداد را به شکل زیر پر کنید:

Preferred: 8.8.8.8
Alternate: 8.8.4.4

9 – ممکن است دستگاه شما بدافزار یا مشکل امنیتی داشته باشد

احتمال دارد یک فایل مخرب در حال دانلود چیزهایی باشد که شما نیاز به آنها ندارید و فقط حجم و سرعت اینترنت شما را هدر می‌دهد. یا شاید یک بدافزار شبکه را مختل کرده باشد.

احتمال ضعیفی است اما به هر حال باید آن را در نظر گرفت. با یک آنتی ویروس قوی، کامپیوتر خود را اسکن کنید تا مطمئن شوید مشکل مربوط به امنیت دستگاه نیست.

اینم بخونید بد نیست: معرفی ۸ آنتی ویروس رایگان برای اندروید + لینک دانلود

10 – تیر خلاص | یک زنگ یا تیکت به ISP خود بزنید

تماس با پشتیبانی ISP | آخرین راه
تصور ما از افراد پاسخگو زمانی که به پشتیبانی ISP خود زنگ می‌زنیم اما در واقعیت …

این مورد را بی‌دلیل برای آخر کار نگذاشتم. راستش من هیچوقت تجربه خوبی از پشتیبانی ISPها نداشتم. بیشتر از یک ربع منتظر می‌ماندم تا نوبتم شود و بعد هیچ نتیجه خوبی به همراه نداشت.

ترجیح می‌دهم تا حد ممکن خودم مشکل را حل کنم تا این‌که دست به دامن پشتیبانی بشوم. به شما کاربران خوب اون با مَن هم توصیه می‌کنم در حل مشکلات تکنولوژیک خود، به خودتان و اینترنت متکی باشید.

اما باز هم اگر دوست داشتید یک زنگی بزنید و از پشتیبانی ISP خود مشورت بگیرید. سعی کنید راه‌هایی که امتحان کرده‌اید را به طور واضح توضیح دهید تا وقتتان گرفته نشود.

امیدوارم مفید بوده باشد و سرعت اینترنت شما همیشه رو به آسمان‌ها باشد …

چقدر این محتوای آموزشی برایتان مفید بود؟

از راست به چپ (سمتِ راست 1 ستاره، سمتِ چپ 5 ستاره)

میانگین 3.9 / 5. امتیاز شما ثبت شد: 13

اولین نفری باشید که بازخوردتان را ثبت می‌کنید

تبلیغات

محمد انوری

مرتب باید ساخت. گاهی یک محصول، گاهی یک اثر هنری و گاهی لبخندی شیرین بر لبانِ دیگری.

64 دیدگاه

  1. سلام…
    ممنون از مقاله تون…
    من اینترنت نامحدود مخابرات دارم سالهاست…
    برای من تا به حال مشکل ناگهانی سرعت اینترنت به این شکل اتفاق نیافتاده بود… دیشب سر شب هم من از اینترنت استفاده کرده بودم فایل دانلود کرده بودم سرعت خوب بود… بعد از ساعت ۱۲ شب اومدم فایل دانلود کنم دیدم که سرعت به شدت پایینه… فکر کردم موقتیه یا سرور سایت مورد نظر مشکل سرعت پیدا کرده اما سایت های دیگه رو تست کردم… مودم و خاموش و روشن کردم سیم ها رو مجددا قطع و وصل کردم… کامپیوتر و ری استارت کردم… رفتم و سرعت نت و در سایت های سرعت سنج بررسی کردم و در سرعت سنج ها سرعت خوب بود…
    پیش از این سرعت دانلود اینترنتم دویست و خورده ای بود ولی الان زیر ۲۰ هست و اغلب ۱۰ ۱۵ از دیشب که اینطوری شده… و هنوزم درست نشده…

    1. سلام …
      با ISP که تماس گرفتید چی گفتن بهتون؟
      یه بار از طرف ISP ریست کردن سرویس رو براتون؟
      به احتمال زیاد مشکل از دستگاهی که باهاش کار می کنید باشه … با یه دستگاه دیگه مثل موبایل وصل شدید به مودم ببینید اوضاع چطوره؟

      1. تا تماس گرفتم گفتن شما حجمتون تموم شده…!!!
        خیلی جالب بود…
        یکیشون میگفت که از خرداد اینطوری شده و سرویس نامحدود و برداشتن…
        دفعه دوم که زنگ زدم میگفت از برج یکه که اینطوری شده و اینترنت نامحدود و قطع کردن! هر چی میگم نه اینطوری نبوده میگن نه بوده… یه دِهه کم داشت اخر حرفاشون. رسما اصرار میکردم بنده رو می بلعیدن یه طوری تاکید میکنن و حرف خودشون و تکرار میکنن که انگار اونی دروغ میگه مشتریه!!!!

        بسته های اینترنت حجمیشونم انقدر مزخرفه که واقعا نمیدونم از این به بعد باید با این سیستم چیکار کنم… شرکت های خصوصی ام وضعیت بهتری ندارن…

      2. متاسفانه مشکل همین چیزی هست که بهتون گفتن … از چند وقت قبل سرویس‌های غیرحجمی به مرور کنار رفتن و الانم سرویس شما حجمی شده و افت سرعتتون هم برای تموم شدن حجمه …
        به نظرم اول از تو داشبورد خودتون چک کنید که چه سرویسی واستون فعاله…
        بعد خودتونو با سرویس های حجمی جدید وقف بدید …
        می‌تونید بسته های ساعت خاص مثل بسته های شبانه بگیرید واسه دانلودهاتون …

  2. یه چیزی اضافه کنم…
    گفتم سالهاست دارم اینترنت نامحدود استفاده میکنم و برای تغییر اینترنتم اقدام نکردم چون نامحدود بودنش و به سرعتش ترجیح میدادم… و خیلی زیاد هم آپلود و دانلود میکردم… اما این مشکل رخ نداده بود که یهو سرعت اینترنت کاهش پیدا کنه بالاخره بعد از پیگیری تو همین چندساعت متوجه شدم که در سایت مخابرات با شناسایی آی پی من نوشته که حجم ترافیک شما تمام شده! این در حالیه که من هرگز اینترنتم و تغییر ندادم و هیچ طرح حجمی ای و خریداری نکردم… شنیده بودم برای قطع اینترنت نامحدود خود کاربران باید برن و درخواست بدن و طرح های جدید بگیرن اما تماس گرفتم با ۲۰۲۰ گفتن مخابرات از شش ماه پیش کلیه طرح های نامحدودش و حذف کرده و خودش طرح جدید جایگزین کرده!!!!!! اینکه ما اصلا خبر نداشتیم و مخابرات اطلاعی نداده به کنار…
    موضوع جالب اینجاست که من اولین بار در حال حاضر به مشکل خوردم و اگر شش ماهه این طرح اتفاق افتاده چرا در ماههای قبل که شاید خیلی بیشتر دانلود کردم و یا از یوتیوب استفاده کردم قطعی یا اتمام حجم رخ نداده!!!
    مخابرات علنا در انتخاب ما دخالت میکنه…. و بعد هم به دروغ میگه کلا اینطوری شده… در حالی که در طول سالها و در همین شش ماهی که ادعا میکنن اولین باره این اتفاق افتاده..چرا قبلا نیافتاده؟ چرا در این شش ماه این مساله پیش نیومده؟ پر واضحه که مخابرات دستکاری ای صورت داده… چون من با وجود اینترنتی که داشتم سرعت دانلود تا دو سه ماه پیش ۵۰ ۶۰ بود در حالی تو سایت های سرعت سنج بالاتر از اینا بود سرعت اما در استفاده انقدر بود… سالها… اما از دوسه ماه پیش سرعت دانلود من رفت بالای ۲۰۰ و گفتم بالاخره اون سرعتی که در سرعت سنج ها بود داره اتفاق میافته… حالا بعد از دو سه ماه اینترنت یهو کند شده و محدود و حجمی…
    واقعا جایی نیست ما به این سیستم عجیب و غریب شکایت کنیم؟ پاسخگویی ام ندارن میگم بهشون اگر شش ماهه اینطوری شده چرا در این شش ماه اولین باره که اینترنت من به این روز افتاده و حجم نتم تموم شده میگه نه از شش ماه پیش اینطوریه… مثلا انگار من دارم دروغ میگم خودم و احمق جلوه بدم!

    1. دوست عزیز منم دو سه روزه که به این مشکل برخوردم.نمیدونم باید چیکار کنم.شما راهی پیدا کردید؟
      والا ما زنگ زدیم 2020 گفتن که حجمتون تموم شده و تا دوسه روز دیگه خودش خود به خود پر میشه!!!

      1. سلام دوست عزیزم …
        موردی که واسه شما پیش اومده مشکل نیست و یه اتفاق طبیعیه … شما سرویس حجمی دارید و حجم این سرویس تموم شده … حالا 2 راه دارید:
        1. از داخل داشبورد خودتون حجم اضافه بخرید
        2. چند روزی صبر کنید تا وارد سیکل بعدی بشید
        نگران چیزی نباشید. سرویس شما هیچ مشکلی نداره…

    2. سلام حالا که اینو گفتید ، جالبه بدونید ما هم ۵ ساله داریم از adsl استفاده میکنیم و ما هم نامحدود گرفته بودیم ولی چون مرتب قطع و وصل داشتیم یکی به ما گفت بهتره قراردادتونو با مخابرات لغو کنید و از پارس انلاین سرویس بگیرید که به مراتب خیلی بهتره ما به مخابرات مراجعه کردیم و درخواست جمع اوری دادیم میدونید چی شد به ما گفتند این امکانپذیر نیست و برگه قرار داد ما رو آوردن که ما امضا مردیم هرگز برای جمع اوری اقدام نکنیم جالبه که امضا اصلا مربوط به ما نمیشد که هیچ حتی نزدیک امضای ما هم نبود گفتیم مشکلی نیست پس ما دیگه از این خط استفاده نمیکنیم کگفتند عیبی نداره ولی براتون پول هر بار تو قبض میفته بابت سرویس و مالیات رفتیم خط دیگه ای خریدیم و به پارس آنلاین تماس گرفتیم اونا گفتند مخابرات بگید خط مس براتون وصل کنند تا ما بتونیم پشتیبانی کنیم وقتی به مخابرات گفتیم گفت دست ما نیست اون دیگه شانس شماست که نصاب براتون مس بزنه یا معمولی خلاصه بگم نشد که نشد و ما هزینه ای که به پارس انلاین داده بودیم هم پس گرفتیم این وضع مملکت ماست دزدی پشت دزدی

    3. سلام دوستان، این موضوع درسته اما خوب به شما توضیح ندادن. قبلا سرویس نامحدود میگرفتیم اما سرعتش خیلی محدود و کم تر از سرویسهای حجمی بود، مبلغی هم گرانتر بود اما برای افرادی که میخواستن دانلود کنن به صرفه بود. اما الان شاید شما سرویس به اصطلاح نامحدود بخرید، ولی نکته اینجاست که دیگه برای بسته نامحدودی که میخرید سرعت بیشترشده اما یک سقف ترافیک در سیستم لحاظ شده، که اگه اون سقف رو رد کنین اتوماتیک سرعت سرویستون به حداقل تغییر پیدا میکنه که دانلود خیلی سخت میشه و فقط به درد وبگردی در سایتهای سبک میخوره. مثلا سرویس نامحدود ایرانسل با سرعت 2mb، ویک ماه زمان 30 گیگ سقف ترافیکشه، که تمام بشه اون سرعته 2مگی به کمتر از 64کیلو تنزل پیدا میکنه، این قضیه مشکل شماست. امیدوارم مفید باشه

  3. سلام خسته نباشین من یک چند روزیه که سرعت ای دی اس ال م اومده پایین و هنوزم حجم دارم به 2020هم زنگ زدم گفتن شما مشکل سرعت ندارین من باسرعت 1 مگ گرفتم و دارم 4 میگیرم بهم گفتن مشکل شما شاید از مرور گر باشه ولی مشکلی نداره حتی هم وایفا رو به مبایل وصل کردم و دیدم هنوز سرعت پایینه نمیدونم باید چیکار کنم

    1. سلام آرتین جان …
      اول از همه یه تست سرعت انجام بده و ببین وضعیت نتت دقیقا چجوریه … به پست تست سرعت اینترنت مراجعه کن …
      اگه میتونی یه بار مودمت رو ریست کن و از اول خودت کانفیگش کن …
      حتما چک کن که نرم افزار خاصی مشکل به وجود نیاورده باشه … چه روی لپ تاپت چه روی موبایل …
      و اینکه چند روز هست با این مشکل مواجه شدی؟
      حتما از همین بخش نظرات باهام در ارتباط باش تا حل و فصلش کنیم …

      1. مرسی تست سرعت گرفتم پینگ روی 40دانلود روی4.23و اپلود روی0.90هیچ نرم افزاری اختلال ایجاد نکرده حتی روی یک ویندوز جدید هم تست کردم ولی نشد درضم مودم هم ریست کردم و از اول کانفیگش کردم اما فایده نداره یک ماهی هست اینجوری شده

      2. با این شرایط دارم مطمئن میشم مشکل نرم افزاری نیست … اتصالاتت رو بررسی کردی؟ اسپلیتر، کابل‌ ها و خود مودم رو؟

      3. من کلا یک سال نمیشه مودم رو گرفتم مشکل فنی فکر نکنم داشته باشه

    1. احتمال زیاد مشکل از مودم یا تجهیزات مربوطه هستش … سعی کن از یه مودم دیگه استفاده کنی، اگه میتونی اسپلیتر رو عوض کن یا به طور مستقیم و بدون اسپلیتر یه تست بگیر … اگه میتونی کابل‌ها رو هم حتما عوض کن …

  4. از بعد ابانماه که قطعی رخ داد .با سرعت 16 مگ اینترنت مخابرات .حتی نمیتونم یک عکس دان کنم .و هر کاری کردم .و سرعت درست نشد دوستان از ویندوز استفاده میکنم .و گوشی اندروید ندارم .ایا عزیزان شرکتی دیگر را سراغ دارن که اینترنت خدمات بده مشکل من خل بشه .خداوکیل روانی شدم با این سرعت 09138387804.با پیام کمک کنید ممنونم .راهکار بدید

    1. سلام جناب سلطانی عزیز …
      به احتمال زیاد مشکل شما از تجهیزات یا زیرساخت یا تنظیمات سیستم عاملتون باشه … چون با سرعت 16 نباید مشکل خاصی داشته باشید …
      به نظرم با پشتیبانی مخابرات در ارتباط باشید تا بررسی کنن … احتمالا نویز یا نوسان شدید رو خطتتون باشه …

    1. سلام دوست عزیز …
      بله نویز باعث اختلال تو شبکه میشه و سرعتتون رو پایین میاره …
      موفق باشید …

  5. سلام ، بنده گوشی J7 خودم آی سیش سوخت و بردمش تعمیر آی سی رو عوض کرد و اندرویدش هم از 5 به 6 ارتقا داد ولی الان گوشیم خط دهی وای فایش بشدت کم شده ! بنظرتون تعمیرکاره کاری کرده که این اتفاق بیفته تا دوباره بخاطر همین مسئله گوشی رو ببرم تعمیر ؟

    1. سلام دوست خوبم … وقت بخیر …
      اندروید رو به چه صورتی آپدیت کرد؟ براتون رام زد؟ چه رامی؟ ازش پرسیدید؟
      احتمال داره به صورت عمد یا غیرعمد موقع تعویض IC مشکل به وجود اومده باشه یا ممکنه بعد از آپدیت اندروید …
      بهتره قبل از هر کاری به خودِ تعمیرکار نشون بدید گوشی رو …

  6. سلام الان دو روزه که بسته رایگان صد گیگ گرفتم
    ولی از وقتی بسته اومده سرعتش خیلی پایینه دلیلش چیه؟

    1. سلام امیر جان …
      از کدوم شرکت اینترنتت رو گرفتی؟ مطمئن هستی که واست فعال شده؟
      مثلا اگه از آسیاتک استفاده می‌کنی باید خودت از داخل پنل 100 گیگ رو فعال کنی، ولی مخابرات و بعضی از شرکت های دیگه خودکار فعال میشن …

      1. بله از شاتل گرفتم ومطمئنم فعال شده
        تست سرعتش که خوب بود
        ولی موقع دانلود سرعت کمی داره

      2. فقط از یه سرور تست گرفتی واسه دانلود؟
        با یه برنامه مدیریت دانلود مثل اینترنت دانلود منیجر امتحان کن و سرعتی که بهت میده رو بهم بگو …
        و حتما با IP ایران تست رو انجام بده …

      3. حتما با موبایل خودت یا یا یه دستگاه دیگه که به اینترنت وصل میشه تست دانلود بگیر …

      4. 3 مگابیت در ثانیه رو تو تست به عنوان سرعت دانلود نشون داد؟
        حتما موضوع رو با شاتل در میون بزار … ولی من احساس می‌کنم ممکنه دستگاه یا مرورگرت مشکل داشته باشن و ربطی به 100 گیگ اینترنت هدیه نداشته باشه …

  7. سلام خسته نباشید حدود دو ماه پیش متوجه تغییر فوق العاده شدیدی تو سرعت اینترنتم شدم قبلش بهم حدود 2 مگابایت بهم سرعت دانلود میداد اما الان کمتر از 100 کیلوبایت شده و تلفنم هم بوق نمیخوره. چه راه حلی پیشنهاد میکنید؟؟!

  8. با سلام خدمت مدیر سایت. من ۴ روز که از مخابرات اینترنت گرفتم, با سرعت ۴مگ. بعد از ۲,3 روز نت من وصل شد ولی سرعتش نهایت رو ۲۰۰ کیلوبایت بود. زنگ زدم به ISP از طرف خودشون یک نفر رو فرستادن همه ی سیم های داخلی تلفن رو چک کرد و گفت مشکلی از سیم ها نیست, به مرکز خودشونم زنگ زد پرسید که به خونه ما چقدر سرعت میرسه گفت ۲مگ, حالا من دارم هرچی با یارو بحث میکنم که بابا این ۲۰۰ کیلوبایت میگه نه این ۲مگ. من دارم جلوش یه فایل ۳۰ مگی رو دانلود میکنم, ۱۰ دقیقه طول کشیده بازم میگه نه. نمیدونم چیکارکنم میشه یه راهنمایی کنید.

    1. سلام خسته نباشین مایه هفتس که بستمون شارژشده ولی از اون روز فقط دوتا گوشی میتونیم وصل باشیم که سرعت خوب باشه گوشی سوم که وصل میشه نت خیلی ضعیف میشه با 2020 هم تماس گرفتم گفتن اسپلیتر جداکنم مستقیم دستگاهو وصل کنم ولی بازم گوشی سوم که وصل میشه ضعیفه قبلا اینجوری نبوده. دلیلش چی میتونه باشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنین

  9. با سلام و خسته نباشید کل مطلب رو خوندم و از اطلاعاتتون تشکر میکنم.

    ولی من ی مشکل دیگه ای دارم که شدیدا رو مخه

    اونم اینه که سرعت گوشیم عالیه همه تستا سرعت ۸ مگ بر ثانیه رو نشون میده

    ولی

    وقتی این نتو با کابل یا هات اسپات به لپ تاپ وصل میکنم سرعت از ۶۰۰ کیلو بایت بالاتر نمیره ولی چرا؟

    اگه گوشی یا لپ تاپ برای این تنظیمات خاصی داره لطفا بگین.

    گوشیم سامسونگ a5 2017 هستش

    این مشکل واقعا رو مخه تست سرعت رو هم با لپ تاپ هم با گوشی تست کردم همون ۸مگ بر ثانیه رو نشون میده

  10. از شرکتای خصوصی ارائه نت که فعال و معروف هستن نت با ای پی اختصاصی بگیرید نت مخابرات اشتراکی هست و بعضی ساعات شلوغی از موبایل هم کندتر میشه تو بازار هم که مودمهایی با فناوریهای جدید هستن سرعتشون خوبه

  11. سلام من مشترک اینترنت VDSL مخابرات هستم با پهنای باند 50 مگ سرعت اینترنت من از ساعت 4 صبح تا ساعت 11 صبح روی پهنای باند 50 مگ هست و سرعت دانلود من به 5 مگ در ثانیه میرسه ولی از ساعت 12 ظهر سرعت اینترنت من روی پهنای باند 2 مگ میاد با سرعت دانلود 400 کیلوبایت این رویه ادامه داره تا 4 صبح فردا ولی سرعت اپلود من ثابت رو 12 مگ در ثانیه هست ریت SNR من برای دانلود روی 21 هست و برای اپلود روی 30 هست علت این کندی سرعت در تایم 12 ظهر تا 4 صبح چی هست نویز هم روی خط ندارم میتوانید راهنمایم کنید با تشکر

  12. سلام خدمت شما و سایت خوبتون ببخشید من اینترنت غیرحجمی مخابرات رو گرفتم سرعتش هم تا دیشب خوب بود ولی یه دفعه ای سرعت به طرز عجیبی پایین اومده و اینستاگرام اصلا نمیتونم برم جالبه که من خیلی یوتیوب میرفتم و دانلود میکردم ولی هیچ ماهی این مشکل پیش نیومده بود با کد *2020# هم تماس و چک کردم گفته که بیست گیگ از اینترنت شما باقی مونده اما سرعت اومده پایین حالا چیکار میشه کرد ؟

    1. سلام علی جان، خوش اومدی به سایت خودت …
      به نظرم حجمت تموم شده و احتمالا تو استعلام حجم باقی مانده یه چایی رو اشتباه متوجه شدی …
      اولین کاری که ازت میخوام انجام بدی اینه که داخل پنل یا داشبورد خودت بشی و ببینی که دقیقا چقدر حجم داری …
      تو قدم بعدی حتما یه تماس با 2020 بگیر و ازشون بخواه که از طرف خودشون سرویس رو واست ریست کنن … احتمالا با این کار مشکل حل بشه …
      موفق باشی 🙂

  13. سلام خسته نباشید شرکت مخابرات کابل برگردان کرد شماره تلفن ما هم عوض شد این به بعد اینترنت ما کار نمی کنه مشکل از کجاست

    1. سلام علی جان … خوش اومدید به سایت …
      بله مدتی هست مخابرات مشغولِ عملیات کابل برگردان هست، اگه خطتتون تغییر کرده باید سرویس ADSL رو روی خط جدید بگیرید …
      با 2020 تماس بگیرید واستون انجام میدن …

  14. سلام isp من مخابرات هست پیامک دادن حجم بسته اینترنت تموم شده و سرعت اینترنت وحشتناک اومد پایین من دو روز هست قبض پرداخت کردم اما سرعت به حالت قبلی برنگشته

    1. سلام علیرضا جان…
      بعد از پرداخت از داخل پنل چک کردی که اینترنتت شارژ شده باشه؟
      معمولا با یه بار خاموش روشن کردن مودم مشکل حل میشه. اما اگه اینطور نشده یه زنگ به ۲۰۲۰ بزن. احتمالا با یه ریست از سمت اونا مشکل کامل برطرف میشه …
      موفق باشی …

  15. سلام می خواستم بپرسم خراب شدن وای فای ربطی به آپدیت اندروید گوشی یا دیر پرداخت کردن هزینه وای فای داره. چون سه روز پیش من اندروید گوشیم رو آپدیت کردم و از طرف دیگه دو روز دیر تر هزینه رو پرداخت کردم البته بعضی از ماه ها بیشتر طول می کشید به نظرتون ربطی به این چیز ها داره. مادرم میگه ماله ترافیکه درست میگه یا نه

    1. سلام امیر جان …
      نه هیچ ربطی به هم ندارن. آپدیت اندروید یا کلا آپدیت هیچ نرم افزاری رو مودم تاثیر نمی‌ذاره …
      به نظرم مودمت هیچ مشکلی نداره و فقط حجمت تموم شده باشه. الان افت سرعت داری؟
      بهنرین کار اینه وارد پنلت بشی و وضعیتت رو ببینی. اگه حجم داشتی و اون شرکتی که هم ازش اینترنت میگیری گفت مشکلی نیست دوباره اینجا کامنت بزار که با هم صحبت کنیم …

      1. سلام وقت بخیر نمیدونم هنوز کامنت ها رو پاسخگو هستید یا خیر ولی متاسفانه مشکل منم مثل بعضی از دوستان هست که سرعت اینترنت وای فا روی کامپیوتر ۴۱ هست ولی روی گوشی ۷۰۰ و ۸۰۰ هست و خیلی سرعت دانلود پائین هست البته فقط روی گوشی روی کامپیوتر عالی هست و اصلا نمیدونم مشکل از کجاست ؟!
        اپراتور هم میگه مشکل از سیم کشی خط تلفن هست ولی اگر این مشکل من باشه چرا روی کامپیوتر که اتصال از طریق کابل هست سرعت خوبه و فقط روی گوشی سرعت پائین هست؟
        به هر حال اگه راحل و یا پیشنهادی دارید ممنون میشم بشنوم

  16. سلام خسته نباشید
    ببخشید 3 روزه اینترنت گوشیم سرعتش انگار کم شده و این عجیبه در حالی که سرعت کامپیوتر اوکیه و سرعت دانلودم 1 مگابایت و 600 کیلو میره

    ولی تو گوشی خیلی کم شده و دیر به دیر لود میشه هم اینستا هم تلگرام هم کلا همه جا چیکار کنم؟؟

    گوشیم شیائومی Mi9T

  17. سلام خسته نباشید
    راهنمایی هایی رو که گذاشتید خوندم و خیلی خوب بود
    من الان اینترنت مخابرات استفاده میکنم
    سرعت ۸ مگ با حجم ۹۰ گیگ در ماه
    سرعت دانلودم ولی همیشه رو ۲ مگ یه خورده بالا و یه خورده پایین میاد که خیلی کمه و نمیدونم مشکل کجاست ولی الان نزدیک به دو سه ماهه که همش سرعت جا به جا میشه یه بار سرعت به ۳ مگ میرسه و یهو بعد از سه چهار ساعت به ۵۰۰ کیلو بایت میرسه و من وقتی مودم رو خاموش میکنم و بعد از ۵ دقیقه دوباره روشن میکنم سرعت دوباره به ۲ مگ میرسه و این داستان ادامه داره گاهی اوقات روشن هم میکنم بازم ۵۰۰ کیلو بایته، سیم ها رو میکنم و دوباره میزنم خوب میشه ، چندین بار به اپراتور زنگ زدم یه بار میگن خط نویز داره بعد که سرعت خوب میشه میگن طبیعیه و جواب درست نمیدن تازه سرعت ۲ مگ هست رو میگن خوبه در صورتی که من خونه مادرم همین بسته اینترنت رو میخریم ولی اونجا سرعت حتی از ۸ مگ بالاتره ، مودم رو حتی ریست کردم ولی بازم همینجوریه ،
    اینم بگم که مودم من ، مودم adsl نیست و یه مودم vdsl هستش از این جدیدا که یه چراغ فقط داره برای شرکت تیپی لینکه و اینکه کلا من و همسرم استفاده میکنیم یعنی فقط دو تا تلفن همراه به مودم وصل میشیم و من همیشه چک میکنم و کسی دیگه هم وصل نمیشه مثلا هک کنن ،
    میخوام بدونم چیکار کنم که سرعتم بیشتر بشه ، سیم کشی هم سالمه ، اگرم خراب باشه پس چرا بعد از خاموش کردن مودم و دوباره روشن کردن خوب میشه ؟ چرا سرعت فقط یکی دو بار به ۳ مگ رسید و دیگه بالاتر نرفت و همش دو ۲ مگ میمونه و بعد از سه چهار ساعت به ۵۰۰ کیلو بایت ، گاهی اوقات کمتر هم میرسه ؟
    ممنون میشم راهنماییم کنین .

  18. سلام ادمین و دوستان عزیز من هم مشکل همین سعید عزیز رو دارم اینترنت با سرعت 16 مگ حجم 100 گیگ ماهیانه از مخابرات گرفتم ولی سرعت دانلود بزور روی 2 مگابایت هس و هرچی به 2020 زنگ زدم این رو گفتم میگن مشکل از زیر ساخت خونه شماس و خط تلفن شما کشش 16 مگ رو نداره در حالیکه خونه ما یه آپارتمان نو ساز هس لطفا دلیلش رو اگه کسی میدونه بگه ممنون میشم و در ضمن قبل از این سرعت 16 مگ سرعت 8 مگ وصل بود که سرعت دانلود روی 1 مگابایت بود نمیدونم واقعا مشکل از خط تلفن ماس یا از مخابرات

  19. سلام
    مودم تی پی لینک دارم بعد یک ماه و نیم استفاده از سرویس چراغ اینترنتش خاموش شد و با ریست مودم و کانفیگ دوباره چراغ اینترنت روشن شده
    اما سرعت دانلودش مثل قبل نیست و خیلی پایین است

  20. با سلام و درود به شما ببخشید این راهنمایی های که گفتین من انجام دادم اما مشکلم حل نشد من با گوشی وصل میشم به کامپیوتر برای دانلود اما متاسفانه الان نزدیک دو ماه هست سرعتم از 1 میگ بیشتر نمیره تو همه سایتها اینجوری قبلا این مشکل رو نداشتم من سیم کارتم هم تو سیم یک میزارم همیشه ایرانسل هم هست میشه راهنمایی کنید

  21. سلام ممنون از مقالتون من با مودم اسیاتک هستم من ماه پیش سرعت ۳ مگ رو خریدم ولی این ماه سرعت ۸ مگ ولی هیچ تغییری نکرده حتی زنگ زدم و گفتن خط شما مشکلی نداره باید چیکار کنم؟

  22. سلام ممنون از مقاله خوبتون مودم من D-Link مدل ۲۷۳۰ هست تا کنون بابت سرعت مشکلی نداشتیم با اینکه ۵تا گوشی و یک لپ تاب و یک اندروید باکس با وای فای بهش متصل بودن همیشه
    تا اینکه من گوشی شیایومی پوکو x3خریدم بعد از حدود یک دقیقه روشن شدن وای فای توسط این گوشی سرعت اینترنت بشدت کاهش میابد لطفا راهنمایی بفرمایید

  23. سلام
    من از مخابرات نت گرفتم 2 مگابایت برثانیه ولی سرعت دانلود از 250 کیلوبایت بالاتر نمیره
    مودمم هم یکم قدیمی شده و با گوشی جی فایو قدیمی وصل کردم سرعتش 1 مگبایت بود از سیم شارژر
    توی تست سرعتم که 1 مگابایت می شه بگید چه کنم

  24. یه مسئله ای که وجود داره و اکثرا این اشتباه رو مرتکب میشن اینکه به بایت و بیت توجه نمیکنن.
    دقت کنید شما نت رو با واحد مگابیت میخرین و سرعت دانلود روی گوشی یا لپ‌تاپ با مگابایت نشون داده میشه.
    8بیت=1بایت
    سرعت 16مگابیت =2مگابایت
    سرعت 2مگابیت= 250کیلوبایت
    عجیبه که پشتیبانی این مورد رو برای مشتری توضیح نمیده

  25. سلام
    من آخرای وای‌فای هست یعنی یه 9گیگ دیگه دارم و یه 20روز دیگه وقت دارم ولی الان اینستا رو باز نمیکنه اگه می‌کنه برای یه کلیپ شاید 30ساعت وایستم
    الآنم به پشتیبانی زنگ زدم گفت ترفیکتون تمام شده که من هنوز 9تا دیگه دارم اولای نت وای‌فایم خوب بود الان دیگه خراب شده نمی‌دونم الآنم کیهان دوباره بخرم نمیشه باید اشترک تمام شه و بسته های اضاف یکم گرون تره بعدم من می‌خوام سالانه بگیرم نمیشه

  26. سلام خسته نباشید
    من با گوشی خودم که به یک وایفا وصل میشم سرعتش خییییلی ضعیف هست بطوری که یه فیلم ۵ مگ چند دقیقه وقت میبره دانلود بشه
    ولی وقتی با گوشی دیگه ای به همون وایفا وصل میشم و همون فیلم دانلودمیکنم سریع دانلود میشه
    گوشی من یه طوریه ک وقتی ک وصل نت وایفا بشه انگار خود گوشی سرعت اینترنتو کم میکنه
    بنظرتون مشکل کجاست؟؟؟
    درضمن با اینترنت سیم کارت اصلا این مشکل نداره

    1. مشکل منم هست
      با گوشی خودم روی دانلود میزارم ۳۰۰ کیلوبایت و با گوشی دیگه یکونیم مگ. مشکل از کجاست ؟؟
      تمام نرم افزاری گوشیمم چک کردم

  27. ارز سلام خسته نباشید‌خدا قوت‌چند روزی هر اینتررنتی چه وای فای پرسرعت چه اینترنت موبایل که به گوشی من وصل میشود کاملا.ً ضعیفه احساس میکنم مشکل از اینترنت نیست از گوشی خودمه ممنون می‌شم کمک کنید

  28. سلام.
    مدتی است که سرعت اینترنت وای فای منزل ما کم شده. در حالی که وقتی لپتاپ را با کابل شبکه مستقیم به مودم وصل میکنم سرعت خوبه.
    با lan سرعت حدود 8mbps ,ولی سرعت وای فای حدود 1.5mbps است.
    با ری استارت کردن مودم هم مشکل حل نشد.
    دلیلش چی میتونه باشه.

  29. درود فراوان من وای فای خانگی دارم و سرعتش افت نمیکنه ناگهانی اصلا صفر کیلوبایت میشه اولش فکر کردم مشکل از وای فای هستش وای فای جدید خریدم اما یکسال بعد دوباره به این مشکل بر خوردم نه روی کامپیوتر و نه موبایل اینترنتش کار نمیده سیم ها سالمه اسپلینتر هم همینطور همه رو عوض کردم اما بر طرف نشد لطفا کمک کنید با تشکر

  30. سلام .من مودم دارم .چند روزی میشه بسته با حجم ۲۴۰گیگ و با سرعت ۱۶مگابایت بر ثانیه فعال کردن روز بعدش تا الان ۷۰کیلوبایت بزور میاد ..البته همیشه عمینجوریه خیلی قوی باشه دیگه ۳۰۰ کیلوبایت میاد خب مگه من ۱۶ مگ رو فعال نکردم چرا اینجوری مدل مودم ..دی لینک ۲۴۰ هست و سرعتش هم تا ۱۴۴هست اما هیچ موقعه اینجوری نبوده چیکار کنم لطفاً لطفاً کمک کنید 😢

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا